zaterdag 23 maart 2013

INTERNET - P.S I MADE THIS...

Hoewel ik helemaal niet zo creatief ben, vind ik het heel bijzonder om te zien wat je allemaal zelf wel niet kan maken. Sommige mensen maken in een handomdraai van een shirt een tas en omgekeerd. Dát bepaart nog eens wat geld. En vaak ziet het er zo mooi uit, alsof het gewoon in de winkel is gekocht. Een site die ik pas ontdekt heb en waar hele leuke DIY's opstaan is P.S. I Made This.
Eerst wat achtergrondinformatie over de website, die gerund wordt door de New Yorkse Erica Domesek. Ze begon de site in 2009 en al snel was het een groot succes, ELLE noemde haar zelfs 'Fashion's Queen of DIY'. Inmiddels heeft Erica ook haar eerste boek gepubliceerd, met de gelijknamige titel 'P.S. I made this'. In dit boek zijn meer dan 25 Do It Yourself projecten te vinden. Ook dit boek werd een groot succes, een bestseller in Amerika en in nog een heleboel andere landen. Dankzij haar succes heeft ze al samen mogen werken met verschillende grote magazines, waaronder Vogue, Elle en de Glamour.

Wauw, wat een CV. Het lijkt me zo bijzonder als je hobby-blog kan uitgroeien tot je werk en je er zoveel mee kan bereiken. Ik bedoel, ze heeft samengewerkt met Vogue. Vogue, dat moet wel echt de top van je carrière zijn, niet?

Maar nu verder naar de site, want daar gaat dit artikel eigenlijk over. De site is heel mooi en overzichtelijk vormgegeven. Elk artikel wordt ingeleid door een collage in het thema van de DIY, heel inspirerend. Vervolgens wordt in duidelijke stappen de DIY uitgelegd. Het ziet er zo makkelijk uit, zelfs van een kleuter zo je verwachten dat hij het zo moeten kunnen. Als je de foto's ziet dan, want in het echt is het natuurlijk best wel een moeilijk klusje. Hieronder een van mijn favorieten:

 
Prachtig toch? Deze is heel simpel en goed te doen, maar zo mooi!
 
Kende jij deze site al?

1 opmerking:

Zaïne zei

Heel interessant!
Ik ga zeker eens kijken op de site!
Lijkt me echt een leuke blog!
Heel inspirerend, net wat ik nodig heb. Vroeger was ik heel creatief, maar nu ik een blog wil beginnen, weet ik het soms niet zo goed meer.
Nog eens op pinterest en weheartit kijken :). Bedankt voor je inspirerende post Anoek... LOL

XOXO Zaïne